موضعی است بحرهالنار و حرهالنار میان وادی القری و تیما از دیار غطفان. در عقدالفرید آمده است: و اقبل رجل ٌ الی عمر بن الخطاب فقال له عمر ما اسمک ؟ فقال شهاب حرقه، قال ممن ؟ قال من اهل حرهالنار. قال و این مسکنک ؟ قال بذات لظی قال اذهب فان ّ اهلک قد احترقوا. (عقدالفرید ج 2 ص 139 در باب التفاؤل بالاسماء). و رجوع به ذات اللظا شود
موضعی است بحرهالنار و حرهالنار میان وادی القری و تیما از دیار غطفان. در عقدالفرید آمده است: و اقبل رجل ٌ الی عمر بن الخطاب فقال له عمر ما اسمک ؟ فقال شهاب حرقه، قال ممن ؟ قال من اهل حرهالنار. قال و این مسکنک ؟ قال بذات لظی قال اذهب فان ّ اهلک قد احترقوا. (عقدالفرید ج 2 ص 139 در باب التفاؤل بالاسماء). و رجوع به ذات اللظا شود
کوهی است نزدیک ضریّه و بدانجا بنویربوع را با جیش منذر بن ماءالسماء جنگی روی داد و غلبه بنویربوع را بود. جریر گوید: هم ملکوا الملوک بذات کهف هم منعوا من الیمن الکلابا. (از المرصع). و روضه ذات کهف نیز موضعی است و یاقوت گوید: روضه ذات کهف حجازیّهٌ بنواحی المدینه. جبله بن جریس حلاّبی راست: و قلت لهم بروضه ذات کهف اقیموا الیوم لیس اوان سیر
کوهی است نزدیک ضریّه و بدانجا بنویربوع را با جیش منذر بن ماءالسماء جنگی روی داد و غلبه بنویربوع را بود. جریر گوید: هم ملکوا الملوک بذات کهف هم منعوا من الیمن الکلابا. (از المرصع). و روضه ذات کهف نیز موضعی است و یاقوت گوید: روضه ذات کهف حجازیّهٌ بنواحی المدینه. جبله بن جریس حلاّبی راست: و قلت لهم بروضه ذات کهف اقیموا الیوم لیس اوان سیر